Thursday, 16 August 2012

Saya nak balik raya kt Kuantan

Assalamualaikum....

Dah nak penghujung ramadhan dah...dah nak raya dah.....oh sukenye nak balik kampung peramu kat kuantan....lahir kat kuantan, belajar kat kuantan, kerja kat kuantan sampai umur 27 tahun kene OUT jugak dari kuantan huawawawa (sedeh wei) ....tak pernah pun merantau sepanjang umur saya 27 tahun, duk ketiak maklah pendek citer nyer, tapi dah kawin kene tinggal di Pasir Gudang, Johor dah jadi org perantau baru tahu rasa syok sangat balik kg ni....

Balik raya ni memang lah nak makan apa yang mak kita masak kan rindu wei masakan mak kite selama 27 tahun kite makan apa mak kite masak tapi dah kawin duk jauh-jauh dah tak leh makan dah aper yang mak kite masak!!

Raya ni balik kg teringin nak makan nasi minyak mak....tapi memandangkan kene balik kg En.Din dulu mungkin kah santapan raya ada lagi untuk saya ni org jauh diperantauan huawawawawa......



bye dora dah nak balik kg makan nasi minyak.....



ngan arifah adik saya, ngan mak saya tudung purple (comel kan?) ngan maksu adawiyah, raziq anak sedara, iman dan soleh...


No comments:

Post a Comment